Noutati


Curs de formare PECS in Bucuresti

Pyramid Educational Consultants Romania organizeaza primul sau curs de formare PECS certificat si recunoscut international – PECS Basic Training. Pe toti cei interesati ii incurajam sa nu lipseaca de la acest eveniment special. Cursul va avea loc in zilele de Sambata 27 si Duminica 28 August 2011 si va fi sustinut de Consultant PECS Lili Covaci – Directorul General al Pyramid Educational Consultants Romania. Centrul Don Orione din Voluntari – (Bucuresti) Romania, care gazduieste sediul organizatiei Pyramid Educational Consultants Romania va fi locul unde doritorii de formare se vor intalni si cunoaste personal cu ocazia acestui training.


Curs de initiere in ocupatia Lucrator prin Arte combinate


CONFERINTA NATIONALA “TERAPII SI INTERVENTII IN AUTISM”
CURSUL DE INITIERE ,MODUL I
3-4-5 iunie 2011
Lucrătorul prin arte combinate este o ocupaţie prin care se ofera servicii de stimulare/dezvoltare
prin mişcare, artă, muzică, joc, teatru, promovând şi respectând drepturile beneficiarului dându-i valoare ca individ şi ajutându-l să capete încrederea în sine.
In legatura cu aceste cursuri pe care le organizam ,mentionez urmatoarele:
- Acest curs se bazeaza pe expunerea directa a fiecarei tehnici de lucru prin arte combinate: muzica,
miscare, arta, joc, tetru etc.
- Este un curs practic in care candidatul invata cum sa adapteze si sa aplice aceste tehnici de lucru la nivelul, varsta, capacitatea fiecarui beneficiar. Ca si efecte/benneficii in viata beneficiarului suntdirect vizibile si discutate direct cu candidatii.
Manualul Impart (Ghid practic de stimulare prin muzica, miscare, arta, joc, tetru etc) pe care il veti primi in prima zi de curs ca si suport, va va ajuta sa va consolidati informatiile primite.
- Certificate de absolvire, recunoscute la nivel naţional, de către Ministerul muncii şi Ministerul educaţiei şi cercetării ( initiere in ocupatia de “Lucrator prin arte combinate” cod COR 513905). Cerificatul este obtinut in urma unui examen, care se desfasoara in a 3 a zi de curs. Sustinerea lucrarii la nivel individual sau de grup/test cu intrebari grila   in prezenta comisiei .
- numar participanti: 25-28; -taxa : 160 ron,modul 1 ,pana la data de 15 mai; inscriere si confirmare la adresa de contact: catalinanicolescu77@yahoo.com. Atentie, simpla inscriere nu inseamna ca aveti deja locul asigurat. Locul dv. este garantat numai in momentul achitarii taxei. Locurile se ocupa in ordinea achitarii taxelor, nu in ordinea inscrierii.


          ASOCIATIA      INFANTIA
CONT      RO78RZBR0000060011831631
Raiffeisen Bank SA – Agentia Grant
-SE VA MENTIONA modul 1
-participantii au obligativitatea confirmarii printr-un e-mail a platii, e-mail in cadrul caruia vor specifica numele complet, precum si numarul de telefon unde puteti fi contactati pentru detalii legate de ora inceperii cursului, locatie exacta, etc…
TEMATICA:
Miscare (exercitii cu materiale auxiliare, exercitii fara materiale, tehnici de dans) 
Miscare (aplicatii, demonstratii, discutii)
Joc (jocuri de miscare, mimica, incredere)
Joc (aplicatii, demonstratii, discutii)
Teatru ( dramatizarea cu marionete si papusi , teatru forum, teatru de umbre, joc de rol)
Teatru- aplicatii, demonstratii, discutii
Muzica (program structurat, exercitii muzicale, cu instrumente si fara  instrumente)
Muzica (aplicatii, demonstratii, discutii)
Arta vizuala (pictura, pictura colectiva, colaj, modelaj, confectionare)
Arta vizuala – aplicatii, demonstratii, discutii
Prezentare generala a domeniului Stimulare prin arta combinata
Comunicare si relationare prin arta, cu persoanele cu dizabilitati)
Stimulare prin arta combinata )
Comunicare interpersonala si lucrul in echipa
Dreptul si interesele beneficiarului
Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism, Asociatia Nationala pentru Copii și Adulti cu Autism din Romania și Compania Houston NPA organizeaza in perioada 1-2 aprilie a.c. in București Conferinta Nationala “Terapii si interventii in autism” care se va desfașura, in cadrul Universitatii Titu Maiorescu.
Evenimentul este organizat cu ocazia Zilei Internaţionale de Constientizare a Autismului, 2 aprilie.
Conferinta Nationala “Terapii si interventii in autism” este conceputa sub forma unui eveniment umbrela special, ce urmarește sa marcheze o colaborare semnificativa intre specialiștii implicati in managementul autismului din Romania și familiile persoanelor cu autism, alaturi de asociatiile care lupta pentru respectarea drepturilor celor cu autism. Scopul Conferintei este de a prezenta informaţii cu privire la depistarea precoce, evoluţia, terapiile, standardele de ingrijire specifice persoanelor cu autism, atat catre specialiștii din domeniu, cat și catre persoanele care au in grija copii cu autism, urmarindu-se o colaborare cat mai buna intre cele 2 parti.

VINERI 1 APRILIE

Zi dedicata profesionistilor care impartasesc aceleasi interese si obiective legate de terapia si recuperarea persoanelor cu autism, specialistilor care pot depista manifestarile precoce din spectrul autismului, precum si organizatiilor care lupta pentru apararea drepturilor persoanelor cu autism.
Public tinta ziua 1: psihologi, psihiatri, medici de familie, pediatri, educatori, autoritati, presa, ONG
Coordonare ziua 1: Asociatia pentru Interventie Terapeutica in Autism – A.I.T.A.

SAMBATA 2 APRILIE

Zi dedicata familiilor pacientilor cu autism. Scop: cooperarea dintre membrii asociatiilor, parinti si specialisti pentru gasirea celor mai eficiente modalitati de ingrijire, educatie, orientare, formare, integrare in comunitate in vederea dezvoltarii maxime a potentialului persoanelor diagnosticate cu manifestari din spectrul autist.
Public tinta ziua 2: parinti ai copiilor cu autism, specialist, reprezentanti si membri ai asociatiilor (dizabilitati mentale, spectrul autist, etc), public larg, presa.
Coordonare ziua 2: Asociatia Nationala pentru Copii si Adulti cu Autism din Romania – A.N.C.A.A.R

LECTORI

Conf.univ.dr. Viorel Iulian TĂNASE
Psih. Nicoleta Burlacu
Psih. Paul Morosanu
Psih. Iulia Ioana Lazarean (Cuciureanu)
Dr. Radu Naghiu
Psih. Daniela Martinescu
Psih. Iulia Pantazi
Psih. Anca Dumitrescu (Neagu)- acreditat BCBA
Psih. Marius Zamfir
Psih. Ana Caterina Bedivan
Psih. Claudia Matei
Psih. Ana Irina Ionescu
Psih. Ana Maria Zamfir
Psih. Raluca Anton
Psih. Cristina Pop
Psih. Evelina Condeescu
Psih. Corina Visan
Dr. Rodica Urziceanu
Dr. Monica Safer
Cons. ed. Georgeta Crisu
Psih. Oana Radu
Psih. Monica Munteanu
Psih. Antonela Samson
Dr Monica Pană
Drd. Raluca Ciochina
Psih. Mihaela Crăciun
Psih. Ileana Cercel
Psih. Alice Pruteanu
Jurist Luminiţa Gheorghiu
Dna. Ella Lobregt – invitat special
As. Soc. Caloiu Mirabela

Obiectivul evenimentului este acela de a oferi tuturor participanţilor informaţii și suport pentru a aplica tehnicile și metodele de intervenţie asupra persoanelor cu autism, dar și posibilitatea întâlnirii cu părintii și cu asociaţiile implicate în autism.
Data: vineri 1 aprilie și sâmbătă 2 aprilie 2011, la Universitatea Titu Maiorescu, București.
Program: prezentări în plen și workshop-uri tematice în ziua de vineri

Vineri 1 aprilie: între orele 09:00 – 18:00 si
Sâmbătă 2 aprilie: între orele 10:00 – 18:00

Taxa de participare pentru 2 zile: 250 ron pentru specialiști; 150 ron pentru studenţi, se achită în contul Exclusiv Houston Npa, IBAN RO46BACX0000000330546001, deschis la Unicredit Ţiriac Bank, specificând „Conferința 1 şi 2 aprilie + numele dvs”

Informaţii şi înscrieri:
mihai.giuvelea@houston.ro ; telefon 0733.076.383.

Pentru a fi înregistrată înscrierea, vă rugăm să trimiteţi un mail cu urmatoarele date: nume, prenume, profesie, date de contact, precum și dovada achitării taxei (chitanţa scanată).

Pentru parinti si apartinatori participarea este GRATUITA.

Informatii si inscrieri:
mihai.giuvelea@houston.ro ; telefon 0733.076.383


Campania “CONSTIENTIZEAZA AUTISMUL”

Recomand cu caldura urmarirea evenimentelor propuse de Asociatia de Terapie Comportamentala Aplicata, impreuna cu organizatiile partenere, cu ocazia Zilei Internationale de Constientizare a Autismului (2 Aprilie). Asa cum precizeaza organizatorii, pentru a marca aceasta data, va fi lansata campania “Constientizeaza autismul”, sub conceptul “Ignorarea inseamna condamnare”. Scopul campaniei este de a impartasi cele mai relevante informatii despre aceasta tulburare acelor oameni de care depinde viata unor copii: parinti, medici si educatori. Aceasta realitate ce afecteazapeste 30.000 de persoane din Romania poate fi gestionata, iar efectele ei pot fi depasite cu ajutorul interventiei precoce si implicarii tuturor membrilor societatii.
Campania avand mesaj principal “Cu ajutorul tău, copilul cu autism POATE FI RECUPERAT!” se va desfasura in perioada 28 martie – 3 aprilie si va fi declinata pe TV, radio, on-line si direct mailing catre 80 000 tinte. Site-ul campaniei este
http://www.constientizeaza-autismul.ro/.



Legea persoanelor cu autism, criticata de Asociatia Parintilor Copiilor cu Autism

Legea privind serviciile specializate de sănătate, educaţie şi sociale pentru persoanele cu tulburări din spectrul autist şi al tulburarilor asociate intrată în vigoare de la 1 ianuarie aduce mult prea puţine beneficii, sunt de părere reprezentanţii organizaţiei Autism România.
Preşedintele Autism România, Liuba Iacoblev, apreciază că singura certitudine o reprezintă finanţarea screeningului copiilor între 0 şi 3 ani, care va da posibilitatea ca mai mulţi copii să ajungă să fie diagnosticaţi înainte de împlinirea a trei ani.
Organizaţia neguvernamentală atrage atenţia că pentru toate celelalte servicii de intervenţie timpurie nu sunt precizate sursele de finanţare în normele de aplicare şi, în acest context, legea este practic inutilă, mai ales că există şi alte neclarităţi în norme, cum ar fi faptul că se vorbeşte de educaţie/educator, fără a se preciza ce presupune acest lucru, cine o va finanţa şi ce calificare are "educatorul".

"Aşa cum remarcăm încă de la adoptarea acesteia, Legea are o denumire înşelătoare, întrucât se adresează doar copiilor mici, până la vârsta de 6 ani, nicidecum «persoanelor» de orice vârstă, aşa cum apare în denumirea ei. Nevoile complexe ale pre/şcolarilor, tinerilor şi adulţilor, vârstnicilor cu autism sunt din nou lăsate deoparte, aşa cum se întamplă de 20 de ani încoace. (...) Legea este rezultatul nu foarte fericit al unei serii de compromisuri, este necorelată cu alte legi, iar beneficiarii vor fi, în cel mai bun caz, furnizorii de formare (terapii cognitiv comportamentale sau comportamentala) pentru profesioniştii care ar forma echipele multidisciplinare şi nu persoanele cu autism", susţine Liuba Iacoblev printr-un comunicat de presă.

Ea consideră că abordarea autorităţilor este, în cel mai fericit caz, reactivă şi nu proactivă, profesionistă, iar acest fapt nu va duce nici acum la rezolvarea problemelor grave ale persoanelor cu autism şi familiilor acestora.

Autism România afirmă necesitatea, şi va face demersuri, pentru crearea unei strategii pentru persoanele cu autism, care să ofere o viziune coerentă şi un plan concret de acţiune pentru viitorul imediat şi mai îndepărtat.

Astfel, organizaţia neguvernamentală va trimite o scrisoare primului ministru, Emil Boc, în care va solicita să dispună ca fiecare minister să aloce fonduri şi să desemneze minim un reprezentant permanent şi un expert în autism, pentru ca toţi aceştia să constituie un grup de lucru interministerial, a cărui sarcină să fie realizarea strategiei şi planului de acţiune pentru persoanele cu autism.

Cheltuielile pentru depistarea copiilor cu tulburări de autism şi de sănătate mintală asociate, pentru evaluările periodice şi tratament vor fi suportate de casele de asigurări de sănătate, potrivit unui proiect al Ministerului Sănătăţii.

Ministrul Sănătăţii a postat, în 19 ianuarie, pe site-ul instituţiei un proiect de Ordin privind aprobarea normelor metodologice de aplicare a Legii privind serviciile specializate integrate de sănătate, educaţie şi sociale adresate persoanelor cu tulburări din spectrul autist şi cu tulburări de sănătate mintală asociate.


Curs de PERFECTIONARE in ocupatia de“Lucrator prin arte combinate” MODULUL II


Subiect: Invitatie curs perfectionare modul 2
BUCURESTI 2011
15-16-17 aprilie 2011
Curs de PERFECTIONARE in ocupatia de“Lucrator prin arte combinate”
MODULUL II
Cursul se adreseaza persoanelor care au urmat primul modul, de INITIERE in ocupatia de “Lucrator prin arte combinate” (care au obtinut certificatul de absolvire recunoscut de catre Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale si de catre Ministerul Educatiei Cercetarii si Inovatiei)

Cursurile de perfectionare au o durata de 21 de ore in decursul a 3 zile, în urma cărora participanţii primesc Certificate de absolvire, recunoscute la nivel naţional, de către Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale si de catre Ministerul Educatiei Cercetarii si Inovatiei.
Detalii curs:
- sunt cursuri de perfectionare in ocupatia de “Lucrator prin arte combinate” cod COR 513905;
- maxim 28 participanti
- taxa este de 250 RON / cursant ;
Locatia:
LUDOTECA ARAMIS,
Parc Herastrau – Zona Trattoria,Parcul Herastau, zona Trattoria, pe partea dreapta a Soselei Nordului gasiti Stada Barajul Arges 41
astept confirmari, pana la sf lunii februarie -15 martie 2011
Catalina Nicolescu
Http://materialeaba.wordpress.com
0726387728
catalinanicolescu77@yahoo.com
Asociatia Infantia
Bucuresti
Tematica:
1.Sesiunea de aromoterapie:
EFECTE:
- conștientizarea propriul nume
- reducerea tensiunilor interioare
- crearea și consolidarea relației dintre terapeut și beneficiar
- capacitatea de a face contact vizual și fizic
- capacitatea de a răspunde prin voce, atingere sau mimică
- trezește latura emoțională
- exteriorizarea sentimentelor
- dezvoltă energii active individuale
- oferă un mediu de siguranța
- răspunde și reactionează la anumiți stimuli
- reduce comportamentul stereotip
- dezvoltă anumite deprinderi și abilități
- descătușează energiile negative
- dezvoltă energii pozitive
- reduce stările de anxietate și agresivitate
- i se oferă suport afectiv
- dezvoltarea personalității
- dă posibilitatea de a comunica non-verbal
- permite învățarea prin imitare
- detașarea de rutina zilnică
- libertate de participare și exprimare
- creșterea capacității de a face față la frustrări
- conștientizarea limitelor
- dezvoltarea capacităților de colaborare la nivelul grupului
- dezvoltarea capacitătii de soluționare a conflictelor
- dezvoltarea respectului fața de ceilalti
- crearea unei stări de relaxare după sesiune
2.Sesiunea de masaj prin atingere si vorbe
EFECTE:
- dezvoltarea capacității de colaborare și comunicare în cadrul grupului
- dezvoltarea inițiativei proprii
- dezvoltare fizică și control asupra mișcărilor
- mărește puterea de concentrare
- dezvoltarea personalității
- reducerea conflictelor
- creșterea capacității de a face față frustrărilor
- realizarea comunicării și cooperării în grup
- spargerea blocajelor emoționale
- eliminarea tensiunilor negative
- dezvoltarea percepției spatio-temporale
- dezvoltarea imaginației
- dezvoltarea încrederii în sine și în ceilalți
- dezvoltarea simțului de observație
- ascultarea instrucțiunilor și respectarea regulilor
- diminuarea mișcărilor stereotipe
- controlarea respirației
3. Sesiunea de poveste si modelajPoveştile ca și instrumente educaţionale au fost principala metodă de educare şi socializare în istoria umană. Poveştile ne ajută să definim şi să înţelegem multe lucruri care altfel ar fi de neînţeles, şi astfel ne permit să ne creăm lumea. Poveştile ne pot împlini visele şi visele noastre sunt de fapt poveşti. Poveştile sunt o parte importantă de implicare a clienţilor în înţelegerea informaţiei. Poveştile inspiră şi motivează, invocă emoţii, promovează schimbarea, crează legături minte-corp, au puterea de a vindeca.
Poveştile au o serie de caracteristici ale comunicării eficace: sunt interactive, ne învaţă prin atractivitate, înving rezistenţa, dezvoltă abilităţile de rezolvare a problemelor, crează posibilităţi, invită la luarea independentă a deciziilor.
Poveștile sunt terapeutice pentru că pacientul îşi găseşte propriile soluţii prin contemplarea a ceea ce povestea pare că implică despre sine însuşi şi conflictele sale interne în acel moment al vieţii.
EFECTE:
- dezvoltarea sentimentului de încredere în sine și de realizare
- dezvoltarea simțului aprecierii artistice și de exprimare
- familiarizarea cu diferite materiale
- dezvoltarea deprinderilor manuale practice
- îmbogățirea și dezvoltarea proceselor cognitive
- dezvoltarea abilităților creative
- dezvoltarea simțului artistic
- dezvoltarea capacității de concentrare a atenției
- dezvoltarea încrederi în sine, răbdării, disciplinei
- dezvoltarea respectului față de rezultatele muncii lor
- stimularea schimbului de idei și a colaborării
- sporirea capacității de exprimare liberă
- dezvoltarea libertății de alegere
- dezvoltarea imaginației și creativității
- redă un mijloc de construire a personalității
4.Sesiunea :comunicare prin miscare
Mișcarea este o modalitate universală de comunicare. Toți copiii se mișcă într-un fel sau altul, iar cei cu cerințe educaționale speciale nu fac excepție. Unii copii cu dizabilități nu au un limbaj verbal adecvat dezvoltat, dar dețin un adevarat limbaj al mișcărilor; astfel, comunicarea non-verbală este un mod eficient de contact. Puține experiențe angrenează atât de bine persoana, in totalitatea ei, precum o face mișcarea: corpul, emoțiile și intelectul.
Mișcarea împreună cu alții ajută la formarea relațiilor. Datorită comunicării prin mișcare, copilul devine mai conștient de propria persoană și mult mai capabil de a interacționa cu ceilalți. Prin tehnicile folosite in comunicarea prin mișcare se lucrează pe dezvoltarea încrederii și a relațiilor.
EFECTE
- dezvoltare fizică și coordonarea mișcărilor
- dezvoltarea simțului de observație
- dezvoltarea mijloacelor de comunicare și exteriorizare
- dezvoltarea capacității de manipulare a obiectelor
- dezvoltarea dexterității
- sporirea capacității de concentrare a atenției
- conștientizarea dinamicii grupului
- conștientizarea membrilor grupului
- relaxare si exerciții de ghidare a imaginației
- dezvoltarea imaginației și a originalității
- rezolvarea conflictelor
- facilitează colaborarea creativă
- favorizează împlinirea potențialului personal
- dă încredere în propriul corp, în idei și imagine proprie
- crește nivelul de întelegere și apreciere
- facilitează exprimarea plăcerii de mișcare
- controlul respirației
- promovează libertatea de expresie fizică și verbală
- descoperirea propriul corp
- dezvoltarea anumitor deprinderi și abilități psihomotrice
- îmbunătățirea funcțiilor psihomotrice
- învată să ia hotărâri și să se consulte cu alții
- învață să conducă grupul și să fie conduși
- învată sa-și exprime preferințele, dorințele
- dezvoltarea autonomiei personale
- crearea unei stări de bună dispoziție
5.Sesiunea: muzica si creare de povesti muzicale
În stimularea prin muzică, muzica este utilizată inițial pentru a stabili un contact cu adultul sau copilul. Ulterior, muzica este folosită ca instrument prin care ne adresăm beneficiarului în cadrul unui mediu securizant, indiferent de dificultățile pe care le are. De exemplu, stimularea prin muzică poate fi utilizată cu unii copii retrași sau care nu răspund la dorința noastră de a participa la această activitate. De asemenea, muzica poate fi utilizată în canalizarea pozitivă, constructivă a energiei în cazul persoanelor foarte active.
Stimularea prin muzică în grup poate fi utilizată pentru a dezvolta deprinderi sociale cum ar fi: conștientizarea celorlalți, aprecierea celorlalți membri ai grupului, ascultarea celuilalt, așteptarea rândului și formarea deprinderilor de conducere.
EFECTE:
- dezvoltarea capacității de înțelegere
- dezvoltarea capacității de a se exprima liber
- perfecționarea deprinderilor de a cânta
- exprimarea preferințelor personale
- dezvoltarea abilităților de a conduce un exercițiu muzical
- conștientizarea sinelui fizic și mental
- consolidarea relațiilor în grup
- dezvoltarea respectului de sine și în membrii grupului
- reducerea tulburărilor de comportament
- dezvoltarea autonomiei personale
- modelarea trăsăturilor de comportament
- acceptarea unui lider
- familarizarea cu dinamica grupului
- dezvoltarea sentimentului “împreună suntem mai puternici”
- respectul față de ceilalți membri ai grupului
- conștientizarea limitelor
- dezvoltarea capacităților de colaborare la nivelul grupului
- dezvoltarea capacității de soluționare a conflictelor
- conștientizarea propriul nume
- reducerea tensiunilor interioare
- crearea și consolidarea relației dintre terapeut și beneficiar
- capacitatea de a face contact vizual și fizic
- capacitatea de a răspunde prin voce, atingere sau mimică
- trezește latura emoțională
- exteriorizarea sentimentelor
- dezvoltă energii active individuale
- dă posibilitatea să exploreze lumea sunetelor
- oferă un mediu de siguranță
- răspunde/reacționează la anumiți stimuli
- reduce comportamentul stereotip
- descătușează energiile negative
- dezvoltă energii pozitive
- reduce stările de anxietate și agresivitate
- i se oferă suport afectiv
- dezvoltarea personalității
- dă posibilitatea de a comunica non-verbal
- permite învățarea prin imitare
- acomodarea cu instrumentul muzical
6. Sesiunea de stimulare senzoriala
EFECTE:
- conștientizarea propriului nume
- dezvoltarea abilităților de folosire a unor obiecte și materiale
- interacțiune în grup
- descoperirea propriului corp
- controlul mișcărilor
- încurajarea imitării, ascultării
- dezvoltare fizică
- reacționează la anumiți stimuli
- facilitează exprimarea plăcerii de mișcare
- promovează libertatea de expresie fizică
- ofera stimulare imediată
- scoaterea din izolare
- eliberarea emoțiilor
- controlul respirației
- dezvoltarea sentimentului de siguranță
- învață să-și folosească comunicarea non-verbală
- dezvoltarea respectului față de ceilalți
- crearea unei stări de relaxare după sesiune
- dezvoltă anumite deprinderi și abilități
- reducerea stărilor conflictuale
- învingerea fricii

În proiect se arată că:
- depistarea activă precoce se face la copiii cu vârste între 1 şi 3 ani
- cazurile sunt monitorizate periodic de specialist, de medicul de familie, după caz, şi de medicul pediatru unde este înregistrat copilul
- depistarea precoce se realizează pe baza unui chestionar tip screening, care va fi aplicat la evaluările periodice efectuate la 12, 18, 24, 36 de luni de către medicul de familie sau cel pediatru.
- cazurile suspectate vor fi trimise medicului specialist, care le va monitoriza periodic, în timp ce psihologul va face evaluări repetate şi monitorizează progresele comportamentale obţinute în urma terapiei.

- evaluările vor fi punctate şi finanţate de către casele de judeţene de asigurări de sănătate şi a municipiului Bucureşti, la fel ca pentru oricare tulburare de sănătate mintală.

- accesul la intervenţiile specializate precoce se face în urma recomandării medicului specialist care a formulat diagnosticul, iar intervenţiile specializate precoce se realizează intensiv în cadrul serviciilor specializate şi/sau la domiciliul copilului.

- planul de intervenţie include intervenţia psihofarmacologică, psihoterapeutică, psihoeducaţională, consilierea familiei, precum şi alte metode terapeutice adecvate copilului respectiv şi este stabilit de medicul specialist în colaborare cu echipa multidisciplinară.

- costurile tratamentului medicamentos sunt suportate de casa de asigurări de sănătate de care aparţine persoana în cauză, conform legislaţiei în vigoare. (http://www.autismromania.ro/)